Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради
Рекомендації вчителю щодо досягнення дисципліни на уроці
Стежте за своєю мовою, розмовляйте завжди повільно, спокійним голосом. Почуття гніву і обурення - звичайне явище, але воно піддається контролю і зовсім не означає, що ви не любите дітей.
Намагайтеся тримати свої емоції в стані спокою, зміцнюючи нерви для того, щоб витримати очікувані ексцеси. Звертайте увагу і реагуйте на будь-які вияви позитивної поведінки дітей, які б незначні вони не були. Хто шукає гарне, той обов’язково його знаходить.
Уникайте безупинного негативного реагування. Намагайтеся рідше говорити «ні», «припини», «не можна».
Відрізняйте форми поведінки, які вам не подобаються, від вияву особистих якостей дітей.
Намагайтеся розшифрувати сигнали, що попереджають про можливість вибуху в поведінці дітей. Спокійно втручайтеся в ситуацію.
Відповідайте рішуче і впевнено, коли учні відкрито кидають виклик непокори.
Учням потрібен вчитель, а не партнер по грі. Будьте завжди товариські, але не забувайте, що фамільярність виховує неповагу. Ви можете цілком успішно взаємодіяти з учнями, не перетворюючись на одного з них.
Завжди наполягай те на повазі до дорослого. Учні повинні звертатися до вас чемно.
Не йдіть на поступки й компроміси, поступаючись своїми нормами, щоб бути популярним і авторитетним.
Пам’ятайте, що дитяча безвідповідальність – явище, що не має нічого спільного з відвертою непокорою, і тому боротися з нею потрібно спокійними методами.
Намагайтеся, щоб у вас був добрий зв’язок з учнями, так щоб вони могли знати, коли вони відповідають вашим очікуванням, а коли ні, поясніть, що ви очікуєте від учнів і наскільки вони відповідають цьому. Робіть це тоді, коли все йде добре, оскільки в такому випадку усе сприймається саме собою. Зворотний зв’язок сприяє встановленню гарної поведінки.
Не реагуйте на все занадто бурхливо, щоб незначна подія не перейшла у велике протистояння. Уникайте протистояння на очах в інших учнів. Немає більш неефективного методу впливу на людину, причому в будь-якому віці, ніж гнів і роздратування.
Робіть серйозні кроки, якщо учень продовжує погано поводитися і відмовляється визнавати дисципліну. Визначте можливу причину такої поведінки, емоційні конфлікти, розлад уваги, проблеми в навчання.