Недригайлівський ліцей Недригайлівської селищної ради

Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування

Недригайлівського ліцею Недригайлівської селищної ради

 

Девіз: «Іти стежиною добра,

                                                                                   Щоб в серці зірку запалити,

                                                                               Бо наша школа – це сім’я,

     В якій навчаємось ми жити».

 

Серед безлічі дитячих занять у школі важливе місце займає учнівське     самоврядування. Учнівське самоврядування, яке, забезпечуючи участь усіх школярів в управлінні справами колективу свого класу та школи, стає моделлю елементів дорослого життя, формою усвідомлення подальшої активної життєвої позиції.

Кожен учень, маючи доручення (постійні, тимчасові), протягом свого навчання проходить школу учнівського самоврядування. «Перетворити процес виховання на радість» – таке завдання поставила перед собою учнівський парламент , який є органом учнівського самоврядування у нашій школі. До її складу входять учні 5-11 класів.

Самоврядування це:

  • метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;
  • наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
  • принцип організації життя дитячого колективу;
  • діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.

     Метою діяльності учнівського самоврядування  є:

  • розвиток навичок творчого вирішення завдань, створення позитивної мотивації та зацікавленості учнів;
  • формування вміння мислити, узагальнювати;
  • виховання поваги до колективу, почуття відповідальності;
  • налагодження тісних контактів і взаєморозуміння між різними гілками громадськості, спільне вирішення проблем, профілактика виникнення конфліктних ситуацій;
  • використання нових інноваційних технологій у виховній роботі.

Шляхи підвищення активності й ролі учнівського самоврядування:

  1. Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
  2. Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу.
  3. Поєднання самодіяльності дітей з керівництвом дорослих.
  4. Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
  5. Повага педагогів до самостійний думок та рішень учнівського самоврядування, його органів.
  6. Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.
  7. Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання їх мистецтв управління.
  8. Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.

Наш шкільний Парламент складається:

 

 

 

 

Президент:

Олійник Вікторія

«Існує достатньо світла для тих , хто хоче бачити і достатньо темряви для тих, хто не хоче…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник:

Васильєва Владислава

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник

Латенков Кіріл

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство культури відпочинку та дозвілля

-керує проведенням культурно-масових справ, організацією класних вечорів, свят народного та ліцейського календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;

-несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;

-встановлює зв’язки з кінотеатрами, клубами, Будинками культури, Будинками дітей та молоді, музеями;

-домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторіїв для учнів;

-вивчає побажання для учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки;

-організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

 

Міністерство дисципліни і порядку

Мета: піклування про виховання у школярів свідомої дисципліни; підтримка порядку у школі.

Завдання:

– допомагає організації навчального процесу;

– організує товариську допомогу в навчанні (робота учнів-консультантів з різних предметів);

– веде облік відвідування учнями школи;

– бореться з прогулами і запізненнями, виявляє причини;

– організовує чергування по школі;

– контролює якість чергування в класах;

– здійснює нагляд за зовнішнім виглядом учнів, дисципліни на перервах, за поведінкою учнів у школі;

– пропагує норми культурної поведінки, правила етикету, піклується про вироблення і підтримку певних традицій шкільного життя, стилю і тону в колективі про дотримання дисципліни і порядку під час відвідування шкільної їдальні, проведення всіх виховних заходів, дискотек та ін.;

– бере участь у проведенні правових занять у школі;

– виявляє недоліки у санітарному стані класів, школи;

– слідкує за порядком та збереженням шкільного майна;

– перевіряє дотримання учнями правил особистої гігієни.

 

Міністерство спорту

Робота цього сектору  полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова сектору повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних, екологічних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. пропагувати здоровий спосіб життя.

 

Міністерство навчання

- здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;

-   організовує консультаційну допомогу з предметів;

- бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;

- контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;

- веде боротьбу з пропусками уроків.

-  контролює дисципліну та порядок, відвідування учнями школи;

- коригує поведінку учнів, що порушують внутрішкільний контроль;

- призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку, відвідування учнями школи;

- контролює дотримання учнями Статуту школи .    

 

 

 

Міністерство інформації

  • інформувати учнів про роботу учнівського парламенту;
  • висвітлювати роботу самоврядування у засобах масової інформації;
  • збирати на засідання учнівського парламенту чи голів міністерств;
  • підготовка оголошень  та інформації для  «Інформаційного стенду»
  • випуск стінгазет, інформаційних бюлетенів, плакатів, стіннівок;
  • художньо-естетичне оформлення школи, класів, залів тощо.

 

 

Представники Ради старшокласників

     

Сердюк Ярослава

Культурно масова діяльність

 

Постоєнко Аріна

Зв’язки з громадськістю

Кузьменко Вікторія

Зв’язки з громадськістю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

Статут шкільного Парламенту Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (опорний заклад)

Розділ 1

 

Загальні засади

 

Стаття 1

Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.     

Стаття 2

Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!

Стаття 3

       Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.

Стаття 4

       Учнівське самоврядування відповідає структурі:

Учнівський комітет:

Президент школи

Заступники президента школи

Міністерства:

  • Міністерство навчання
  • Міністерство дисципліни та порядку
  • Міністерство спорту
  • Міністерство культури та дозвілля
  • Міністерство інформації

Розділ 2

 

Права, свободи, обов’язки

 

Стаття 1

Кожен, хто навчається в школі має право:

  • діяти на свій розсуд, вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
  • за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
  • подати свою пропозицію в актив учнівського самоврядування;
  • висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
  • брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
  • вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття;
  • не з’явитися на урок тільки за домовленістю з учителем або директором школи; 

Стаття 2

  • Кожен учень зобов’язаний:
  • пройти курс навчання в школі;
  • подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
  • виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
  • дотримуватись норм статуту та законів школи.

 

Стаття 3

 

Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”

      

Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Образою честі і гідності людини є:

  • нанесення побоїв, побиття;
  • загроза, залякування і шантаж;
  • вживання образливих слів, кличок;
  • дискримінація за національними і соціальними ознаками;
  • глузування з фізичних недоліків;
  • здирство, вимагання;
  • крадіжка;
  • псування особистих речей інших людей;
  • брудні наклепи, плітки;
  • будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.

 

Стаття 4

 

Повноваження Президента школи

 

  1. Президента учнівського самоврядування обирають учні школи таємним голосуванням.

 

  1. Президент учнівського самоврядування є головою учнівського колективу

 

  1. Президент є головою міністрів.

 

  1. Президент шкільного Парламенту є членом педагогічної ради і Ради школи.

 

  1. Президент має право:

 

  • пропонувати кандидатів у міністерсва;
  • виносити на розгляд членів учнівського самоврядування  питання, що - турбують учнів школи;
  • скликати учнівську конференцію, засідання членів секторів;
  • ухвалювати рішення, які не суперечать Статутові;
  • подавати пропозиції про внесення  змін і доповнень у Статут учнівського самоврядування;
  • влаштовувати заходи,  які не змінюють суттєво річний навчально - виховний план;
  • ініціювати зміни, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля;

 

  1. Рішення Президента з питань учнівського самоврядування самостійні і незалежні від рішень адміністрації школи.

 

  1. Президент не має права передавати свої повноваження іншим особам.

 

  1. Президент зобов’язаний:
  • дотримувати Статут учнівського самоврядування;
  • контролювати виконання Статуту;
  • координувати роботу міністерств;
  • допомагати адміністрації здійснювати річний план роботи.

 

  1. Повноваження Президента школи припиняються у разі:
  • відставки;
  • імпічменту;
  • закінчення ним школи.

 

 Стаття 5

 

Заступники 

 

Заступники:

  • є  правою рукою Президента школи;
  • за відсутності Президента виконують його обов’язки;
  • очолюють міністерсва;
  • допомагають президенту виконувати його обов’язки;
  • щохвилини готові перейняти обов’язки президента.

 

 

 

 

 Стаття 6

Повноваження членів активу

 

Члени активу:

  1. Керують роботою міністерств.
  2. Особисто відповідають за основні напрямки роботи самоврядування, наприклад:
  • контакти з органами місцевого самоврядування;
  • шкільний прес-центр;
  • телефони довіри.
  1. Збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи самоврядування і представляють їх на зборах активу.
  2. Представляють своїм класом звіти роботи Правління Самоврядування.

 

Розділ 3

 

Стаття 1

Міністерство навчання

Навчальна комісія:

  • організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки; 
  • залучає учнів в гуртки, виступає з ініціативою про створення нових гуртків за інтересами;
  • надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів,
  •  ремонт і виготовлення нових дидактичних матеріалів в шкільних умовах;
  • проводить заходи, направлені на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників);
  • члени комісії беруть участь в підготовці і проведенні бесід в класах (про режим дня, виконання домашніх завдань, користь читання).

 

Стаття 2

Міністерство культури та дозвілля

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
  • організовує оформлення школи та класних кімнат;
  • несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини і програму дозвілля;
  • домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів;
  • вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки.
  • організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

 

Стаття 3

Міністерство спорту

   Робота цього міністерства полягає у проведенні спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів. Голова  повинен мати організаційні здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів. Члени сектору повинні проявляти активність у різних спортивно-туристичних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

 

Стаття 4

Міністерство інформації

  Прес – центр учнівського представництва. Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує і проводить інформації з різних питань. Висвітлює цікаві шкільні традиції.

   Інформаційна комісія. Інформує учнів, батьків, вчителі про всі події, які відбуваються в школі, різними засобами інформації.

 

Стаття 5

Міністерство дисципліни та порядку

  • організовує облік відвідування і рейд «Урок»,
  • сприяє вихованню свідомої дисципліни і   культури поведінки учнів у школі,
  • виконання всіма школярами правил для учнів, правил внутрішкільного розпорядку школи.

Розділ 4

 

Стаття 1

Положення про Правління Учнівського Самоврядування

Актив учнівського самоврядування – орган влади школярів, що підпорядковується загальним зборам.

       Обраним до правління може бути кожен учень, що визначає статут і дотримується законів школи.

       Кожен клас обирає двох представників до активу школи (8-11 класи), один представник від 5-7 класів.

       Актив вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення тощо.

       Актив може подати клопотання до адміністрації школи про виключення учня або апеляцію про його виключення.

       Актив може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

       Актив організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

       Актив контролює роботу старост класів; має право бути присутнім на засіданні педагогічної Ради школи.

       Староста класу – це учень, що слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів в межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

       Старосту обирає класний колектив або призначає класний керівник.

       Староста звітується перед головою самоврядування, класним керівником, адміністрацією школи.

       Актив коригує статут учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

       Статут є дійсним поки відповідає сучасній структурі школи.

       Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором школи.