ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ |
Кількість смертельних випадків та травмування серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина країни, особливо до батьків.
Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.
Легковажне поводження малечі з вогнем, газом, електричними приладами, невідомими предметами, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків.
Шановні батьки!
Не залишайте дітей без нагляду!
Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.
Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди – потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.
Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!
Пам’ятка
із запобігання дитячого травматизму та охорони здоров’я
1. Переходити дорогу необхідно у місцях, позначених знаком «Пішохідний перехід», на зелене світло світлофора, коли зупинилися всі транспортні засоби. Пам’ятайте, під час ожеледиці гальмівний шлях автомобіля збільшується.
2. Обходити трамвай на зупинці необхідно спереду, а авто, автобуси – ззаду.
3. Правила протипожежної безпеки: щоб уникнути отримання травм, не потрібно підпалювати петарди, сірники, гратися з вибухонебезпечними предметами та речовинами.
4. Не використовувати відкритий вогонь для оздоблення новорічної ялинки.
5. Обережно користуватися електроприладами вдома, не залишати їх без нагляду ввімкнутими; не залишати без нагляду ввімкнені новорічні гірлянди.
6. Під час турпоходів, подорожей до лісу: розпалювати багаття тільки під наглядом дорослих, не вживати воду з природних джерел, не залишати сміття, не руйнувати пташині гнізда, бути обережним при зустрічі з дикими та свійськими тваринами.
7. Під час хуртовин, сильного вітру знаходитись у приміщенні.
8. НЕ відвідувати відкриті водойми без нагляду дорослих. Пам’ятайте: безпечним є лід, товщина якого не менше 15 см. Такий лід утворюється лише після тривалих морозів. Міцний лід має синюватий або зеленуватий відтінок. Лід білого або жовтого кольору менш міцний. Такий лід трапляється біля берега, заростей очерета та під снігом.
Дітям ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ самостійно без нагляду дорослих виходити на лід або кататися на ньому.
9. У разі знаходження маловідомих, вибухонебезпечних пристроїв (засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати) ЗАБОРОНЕНО: наближатися до цих предметів; пересувати їх або брати до рук; розряджати, кидати, бити по них; розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмети; приносити предмети додому, у табір, до школи. Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку і не намагатися їх знешкоджувати самостійно!!!!
10. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю, загрози чи ведення бойових дій, вибуху, повітряної небезпеки, масових заворушень дотримуватися правил поведінки у надзвичайній ситуації.
Бажаємо Вам міцного здоров’я!
Тематика бесід із попередження всіх видів дитячого травматизму
1. Правила дорожнього руху:
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
|
1. |
/09 |
Організація дорожнього руху. Правосторонній, односторонній, двосторонній рух. Правила безпеки при переході вулиці. Наземний, надземний, підземний переходи. Правила поводження під час сигналу " Повітряна небезпека" |
|
2. |
/09 |
Типи перехресть (регульовані, нерегульовані). Правила переходу дороги на перехрестях |
|
3. |
/10 |
Правила переходу вулиці після висадки з транспорту. |
|
4. |
/11 |
Дорожні знаки. |
|
5. |
/12 |
Дорожня розмітка. |
|
6. |
/01 |
Рух за сигналами регулювальника. |
|
7. |
/02 |
Пасажир в автомобілі. |
|
8. |
/03 |
Основні види ДТП. Поведінка при ДТП. |
|
9. |
/04 |
Безпека руху велосипедиста. |
|
10. |
/05 |
Підсумкове заняття з ПДР. |
2. Правила протипожежної безпеки
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
мітки |
1. |
/09 |
Вогонь – друг, вогонь ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки. |
|
2. |
/10 |
Дії під час виникнення пожеж у багатоповерховому будинку, власному будинку. Способи захисту орга -нів дихання від чадного газу. |
|
3. |
/11 |
Правила експлуатації побутових нагрівальних, електричних та газових приладів. |
|
4. |
/12 |
Пожежонебезпечні речовини та матеріали. Пожежна безпека при поводженні з синтетичними, горючими, легкозаймистими матеріалами та речовинами. |
|
5. |
/12 |
Пожежонебезпечні об’єкти. Новорічні свята: новорічна ялинка, електричні гірлянди; небезпечне використання відкр. вогню (свічки, бенгальські вогні тощо). Користування печами, камінами. |
|
6. |
/01 |
Правила пожежної безпеки у вашому домі Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поводження під час пожежі. |
|
7. |
/02 |
Запобігання виникненню пожеж від електричного струму та правила гасіння таких пожеж. Дії учнів при пожежі. |
|
8. |
/03 |
Домедична допомога постраждалим від пожеж. Шкідливість і небезпечність куріння. |
|
9. |
/04 |
Основні правила пожежної безпеки під час відпочинку у лісі. |
|
10. |
/05 |
Підсумкове заняття. Протипожежна безпека. |
3. Запобігання отруєнь
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
мітки |
1. |
/10 |
Поширення отруєння грибами, рослинами та їх насінням. Профілактика харчових отруєнь. |
|
2. |
/05 |
Запобігання отруєнь хімічними речовинами. |
4. Правила безпеки при користуванні газом
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
мітки |
1. |
/10 |
Загальні відомості про природний та зріджений газ. |
|
2. |
/12 |
Правила безпечного користування побутовими газовими приладами: котел, пічка, запальничка тощо. |
|
3. |
/01 |
Дії населення при виявленні запаху газу. |
|
4. |
/03 |
Ознаки отруєння. Запобігання отруєння чадним газом. Домедична допомога при отруєннях. |
5. Правила безпеки з вибуховонебезпечними предметами (ВНП)
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
мітки |
1. |
/09 |
Види боєприпасів, методи їх розпізнання. Небезпечні предмети ( знахідки ) та дії при їх виявленні. |
|
/10 |
Правила поводження з ВНП, невизначеними предметами та речовинами. |
||
2. |
/12 |
Запобігання дитячого травматизму від ВНП побутового призначення: піротехнічні засоби, горючі та легкозаймисті речовини. |
|
3. |
/03 |
Вогнепальна зброя – не забава. Небезпечність виготовлення і випробування вибухових паке- тів, користування мисливськими рушницями. |
|
4. |
/04 |
Заходи з безпеки під час збирання металевого брухту. Правила дії під час виявлення ВНП. |
|
5. |
/05 |
Підсумкова бесіда. Обережність дітей під час літніх канікул – запорука життя і здоров’я. |
6. Правила безпеки на воді
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
мітки |
1. |
/09 |
Вступ. Уміння триматися на воді – запорука безпеки. Особливості купання у морі, в річці, в ставку. |
|
2. |
/11 |
Допомога утопаючому. Рятувальні прийоми та засоби надання першої долікарняної допомоги потерпілому. |
|
3. |
/12 |
Правила поведінки на кризі. Надання допомоги потерпілому на воді взимку. |
|
4. |
/03 |
Правила безпечної поведінки на воді та біля води. |
|
5. |
/05 |
Дія води на організм людини. Як правильно купатися. |
7. Правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму
№ п/п |
Дата/місяць |
Теми бесід |
|
1. |
/11 |
Поняття про джерела електроструму, їх небезпечність для здоров’я людини. |
|
2. |
/01 |
Правила поводження з побутовими електроприладами: праскою, холодильником, електроплитою, пральною (швацькою) машиною. |
|
3. |
/04 |
Правила поведінки при виявленні обірваного електричного дроту. |
|
4. |
/05 |
Правила поведінки поблизу електрощитової лінії електропередач.
|
Тематика бесід
«Я обираю здоровий спосіб життя»
1 – 5 клас
1. Здоров’я перш за все. Шкідливі та корисні звички.
2. «Дерево роздумів» щодо правильного рішення відносно свого здоров’я.
3. Сам собі допоможу.
4. Я вмію вибирати.
5. Знай та будь обережний.
6. Зупинись та подумай.
6 – 7 клас
1. ВІЛ/СНІД – що я про це знаю. Міфи і факти.
2. Шляхи передачі ВІЛ – інфекцій. Здорова поведінка.
3. Як запобігти ВІЛ- інфікування. Знати, а не боятися.
4. Легальні та нелегальні наркотики. Куріння чи здоровий спосіб життя?
5. Причини та наслідки вживання наркотиків. Що таке залежність?
6. Наркотики та закон.
7. Якщо в тебе проблема – куди звернутися?
8-11 клас
1. Що таке ІПСШ? Найпоширеніши інфекції, які передаються статевим шляхом. Наслідки цих хвороб.
2. Міфи і факти про ВІЛ. Ситуація ВІЛ/СНІДу в Україні.
3. Шляхи передачі ВІЛ. Як запобігти ВІЛ- інфікування?
4. Основи безпечної поведінки. Безпечний спосіб статевого життя. Контрацепція.
5. Легальні та нелегальні наркотики. Куріння як загроза здоров’ю.
6. Причини та наслідки вживання наркотиків. Що таке залежність?
7. Наркотики – це злочин. Закон України про наркотики.
8. Куди звернутися зі своєю проблемою?
Відеоролики з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності
Безпека з посмішкою, робота на висоті
Система роботи з питань охорони праці в закладах освіти
Охорона праці - запорука здоров'я
Пам'ятка для учнів з безпеки життєдіяльності
Безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу в школі ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні правил.
Ми спробуємо нагадати вам про всі небезпечні випадки й навчити, як треба себе поводити, щоб бути здоровим, і не створювати небезпечні ситуації для себе та людей, що вас оточують. Допоможемо вивчити правила, дотримуючись яких, ви будете знаходитися у безпеці, а ваші батьки не турбуватимуться за ваше життя та здоров'я.
БЕЗПЕКА це:
• коли ти знаходишся біля батьків, друзів;
• нічого тобі не загрожує на вулиці, у школі, лісі, на дачі, у бабусі в селі та в інших місцях, де б ти не був;
• ти не хворієш;
• у тебе є свій куточок у домі;
• у тебе є улюблені книжки;
• тебе ніхто не журить, бо ти виконуєш правила поведінки;
• ти гарно вчишся;
• у тебе чистеньке та зручне взуття, одяг;
• тебе люблять батьки, сестри, брати, друзі;
• тобі гарно.
НЕБЕЗПЕКА це:
• коли тобі неспокійно. Чому? Бо ти ПОРУШИВ одне з ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ.
Це, як ниточка за голочкою, потягне за собою ще більше неприємностей.
Приклад:
Батьки пішли до театру, а ти повинен був за цей час зробити УСІ УРОКИ. Ти зостався один. Тобі стало нудно.
Відразу подзвонив друзям та запросив їх до себе.
Гралися ви довго, і ти не встиг зробити ОДИН УРОК. Виникла НЕБЕЗПЕКА отримати двійку.
Ти НЕРВУЄШСЯ.
Ти вирішив прийти до школи раніше та у когось списати домашнє завдання.
Ти поспішаєш до школи. Переходиш вулицю там, де немає пішохідного переходу.
У такому разі виникає НЕБЕЗПЕКА потрапити під машину. Ти встиг проскочити, але водій, перед машиною якого перебігав дорогу, щоб не збити тебе, сильно натиснув на гальма. Машину занесло, а за нею їхали ще машини, їм теж прийшлося гальмувати.
Ти створив НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ для водіїв. Машини могли налетіти одна на одну і була б аварія.
А ти все ще маєш надію встигнути переписати домашнє завдання. Ти так швидко біг, що штовхнув іншого учня, впав сам. Виникла НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ, яка створила НЕБЕЗПЕКУ зламати руку чи ногу.
Але не тільки з тобою могло трапитись лихо. Той учень, якого ти штовхнув, теж міг упасти і отримати травму. Йому теж загрожувала НЕБЕЗПЕКА щось зламати чи пошкодити. НЕБЕЗПЕКА виникала на всьому твоєму шляху. І це тільки тому, що ти не встиг зробити тільки один урок.
Усім цим НЕБЕЗПЕЧНИМ СИТУАЦІЯМ можна було запобігти, якби ти послухав своїх батьків. Якби ти зробив спочатку уроки, а вже потім покликав своїх друзів гратися, то і сам би не нервувався (вів би себе відповідно), і не створював би НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ для себе та інших.
НЕБЕЗПЕЦІ можна запобігти, якщо ти перед тим, як щось зробити, подумаєш, до чого це може призвести. Якщо ти будеш думати перед тим, як щось зробити, та будеш дотримуватись відповідних правил поведінки, то не створиш НАДЗВИЧАЙНУ СИТУАЦІЮ і твої дії не будуть загрожувати життю та здоров'ю твоїх друзів, родичів, інших людей.
НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ — це відхилення від НОРМАЛЬНОГО СТАНУ і при ній виникає НЕБЕЗПЕКА для тебе, оточуючих.
Випало багато снігу, від його ваги рветься дріт, ламаються дерева, людям важко йти по тротуару, а машини буксують на дорозі. ЦЕ НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ПРИРОДНОГО ПОХОДЖЕННЯ
Ти сидиш увечері вдома та дивишся телевізор, мама на кухні готує вечерю, батько у другій кімнаті читає газету, і раптом загорівся телевізор — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ЛОКАЛЬНА).
Ви з мамою (батьком) йдете поруч із заводом, раптом на заводі трапився вибух, пожежа — це надзвичайна СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ОБ'ЄКТОВА)Вибух на Чорнобильській атомній електростанції — це НАДЗВИЧАЙНА СИТУАЦІЯ ТЕХНОГЕННОГО ПОХОДЖЕННЯ (ГЛОБАЛЬНА).
Основні види життєдіяльності в школі — це праця, навчання, гра, творчість.
Під час знаходження в школі потрібно усвідомлювати наслідки своїх дій, щоб не створити небезпечну ситуацію, виробивши відчуття особистої безпеки та безпеки оточуючих; розуміти те, що безпека, перш за все, залежить від кожної людини, її ставлення до навколишнього середовища та інших людей. У процесі навчання учнів залучають до суспільно корисної, продуктивної праці.
Усі учасники навчально-виховного процесу при зарахуванні до школи і в процесі здобуття освіти проходять інструктаж (навчання) з питань безпеки життєдіяльності, надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків, правильних дій при виникненні надзвичайної ситуації, правил дорожнього руху...
- виконувати вимоги з безпеки життєдіяльності, передбачені відповідними правилами та інструкціями, дотримуватися дисципліни, навчатися сумлінно;
- берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, бережливо ставитися до майна школи;
- сумлінно дотримуватись правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;
виконувати лише ту роботу, яку доручив учитель, керівник;
- при підготовці до уроку, враховувати наявність інших учнів, бути обережним при викладанні на парту необхідних для уроку речей (підручників, зошитів, олівців тощо)
- під час пересування по шкільних коридорах, їдальні, сходах не дозволяється тримати в руках речі, які можуть зашкодити учасникам навчально-виховного процесу та нанести травму (ножиці, олівці, підручники тощо)
- не входити до навчального кабінету без дозволу вчителя;
- не підходити до відкритих вікон, починаючи з II поверху;
- не бігати в класах, коридорах під час навчально-виховного процесу;
- не спускатися перилами сходів;
- не допускати грубощів, образ, застосування протиправних дій у вирішенні конфліктних ситуацій до оточуючих;
- не приносити до школи небезпечні предмети (ріжучі, колючі, вибухові, вогненебезпечні предмети, газові балончики, петарди та інше);
- не палити;
- під час проведення уроків не покидати навчальний кабінет;
- не виносити зі школи матеріальні цінності;
- співпрацювати з адміністрацією школи щодо створення безпечних умов для навчання (повідомляти про всі недоліки, які можуть призвести до небезпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу.
Не грайся із сірниками та запальничками.Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду.
Не залишай іграшки, книжки, одяг біля увімкнених обігрівачів.
Не суши речі над газовою плитою.
Не пали багать у сараях, підвалах, на горищах.
Не вмикай багато електроприладів одночасно: електромережа може згоріти.
Обов'язково вимикай електроприлади, коли виходиш із дому. Не тягни за дріт руками, обережно вийми штепсель із розетки.
Не відкривай грубку: від маленької; вуглинки, що випаде з неї, може статися пожежа.
Правила поведінки при пожежі
Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнем може призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!
ЗАПАМ'ЯТАЙ:
Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати! Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.
Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:
- невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);
- якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;
- якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;
- не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
- при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.
Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.
- Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.
- При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.
- По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.
- Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.
Правила безпеки при поводженні з газом
У нашій країні як паливо широко використовується газ. Майже в кожній квартирі встановлено газові плити, водонагрівачі, опалювальні печі чи котли.
Щоб газ приносив людям лише радість і тепло, кожний член сім'ї, починаючи зі шкільного віку, мусить знати і суворо дотримуватись правил безпечного користування газом, знати, до яких наслідків призводить порушення цих правил.
Природний газ майже вдвічі легший за повітря і при витоку з приладів і газопроводів піднімається, скупчуючись у верхніх зонах приміщень.
Природний і зріджений гази не мають кольору і запаху. Щоб газам надати запаху, до них додають домішки, у результаті чого з’являється запах гнилої капусти.
Запам’ятай, що газ, яким користуються у побуті, є горючою речовиною і порушення правил користування ним може призвести до виникнення пожежі.
Основні вимоги безпечної експлуатації побутового газового устаткування
Для попередження виникнення пожежонебезпечної ситуації потрібно правильно користуватися побутовими газовими приладами.
Запам’ятай основні вимоги для попередження пожежі:
- Забороняється користуватися несправними газовими приладами чи використовувати їх не за призначенням.
- Не можна залишати без нагляду працюючі газові прилади, бо на випадок затухання одного з пальників в приміщення починає надходити газ, він накопичується та, змішуючись із повітрям, утворює вибухонебезпечну суміш. Необхідно стежити, щоб рідина, що кипить, не залила вогонь пальника, протяг не загасив полум’я.
- Якщо газ потрапив у повітря приміщення, негайно слід закрутити кран подачі газу і провітрити приміщення.
- Категорично забороняється сушити білизну чи волосся над плитою із запаленими пальниками.
- Не можна розміщувати біля газової плити речовини, що можуть легко займатися: папір, тканини тощо.
Порядок дій при виявленні запаху газу:
- ні в якому разі не використовуй сірники, запальнички та інші джерела відкритого вогню; не вмикай світло та будь-які електроприлади; не користуйся електродзвінками квартир; не використовуй телефони з дисковими номеронабирачами;
- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани на плиті;
- відчини вікно і двері, створивши протяг для провітрювання приміщення;
- виклич аварійну службу газу за телефоном 104 і залиш приміщення.
Порядок дій у разі вибуху газу та пожежі в приміщенні:
- негайно перекрий вентилі на газовому приладді і крани подачі газу перед ними;
- терміново повідом аварійну службу газу за телефоном 104;
- негайно повідом пожежну охорону за телефоном 101;
- якщо є постраждалі - виклич швидку медичну допомогу за телефоном 103.
Перша допомога при отруєнні чадним газом
Ознаки отруєння чадним газом: - запаморочення - блювота; - головний біль; - червоний колір обличчя; непритомність.
- Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.
- Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.
В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.
Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.
НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!
ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди. В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!
Правила безпеки поводження з електричними приладами
Кожен день ти користуєшся електричними приладами, але потрібно знати, що вони криють у собі небезпеку. Так, дія електричного струму на людину може призводити до електричних травм та пошкоджень, таких як скорочення м'язів, що супроводжується сильним болем, втратою свідомості, порушенням роботи серця чи дихання (або обох цих порушень разом). Іноді трапляються нещасні випадки від дії електричного струму, які приводять до смерті людини. Та щоб уникнути багатьох неприємностей, тобі достатньо завжди пам’ятати та дотримуватись правил поводження з електричними приладами:
- Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в електромережу справними.
- Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.
- Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий.
- Переважна кількість побутових електроприладів є переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми.
- Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади.
- Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.
- Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.
- Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, ввімкнені в електромережу.
- Не можна підвішувати речі на кабелі.
- Не можна бавитись із штепсельними розетками – це загрожує твоєму життю.
- Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені.
- Використання електричних приладів не за призначенням або невміле користування ними, може призвести до пожежі!
Але якщо вже так сталося, що електричне обладнання загорілося, то перш за все потрібно:
- вимкнути електрорубильник. (А ти знаєш, де знаходиться електрорубильник твого помешкання? Якщо ні, тоді негайно попроси своїх батьків показати тобі його і навчити, як ним користуватися!)
- Якщо знеструмити електромережу неможливо, то слід пам’ятати: не можна застосовувати для гасіння воду та пінні вогнегасники, можна лише порошкові;
- терміново телефонуй за номером 101 і викликай пожежників на допомогу.
Якщо електроприлад зайнявся, спробуй діяти за такою схемою:
- обмотай руку сухою ганчіркою, висмикни вилку з розетки;
- накрий палаючий предмет ковдрою;
- повідом дорослих про пожежу.